fredag 24 januari 2014

Ny bil?

I dag har jag haft besök av min kusin Mats. Han har stuga i Tällberg och befinner sig där just nu för att fixa lite med inomhusarbeten. Varken jag eller maken har annars så mycket kontakt med våra kusiner. Visst, vi hörs av i bland men inte är det som när vi var små. När vi tillbringade jularna och kanske delar av sommaren tillsammans. Man träffades hemma hos far- eller morföräldrarna under jul och sen kom många och hälsade på oss vid våran sommarstuga under somrarna.
Nu är det vi som är far- eller morföräldrar och då blir det inte av att träffas så ofta.

Jag fick tid nu på måndag för att lämna in min bil för undersökning, och när jag kom till verkstaden så passade jag på att titta lite på "Till salu"-bilar. Jag hittade en Mazda som jag blev lite förtjust i. Skapligt pris var det också. Nu får maken följa med och titta på måndag så får vi se.


  • "Ingen har kvävts av att svälja sin stolthet." Lao-Tse 604 f.Kr. - 531 f.Kr. Kinesisk filosof och författare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar