fredag 17 januari 2014

Att se solen i vitögat


Hemma på gården vid 9-tiden
Jag tog en promenad idag. Tyckte kanske att temperaturen var lite i kallaste laget, minus 11 grader, men solen sken och "det går ju att vända om det blir för kallt" tänkte jag. Det var helt underbart! Visst bet det i kinderna men när det är så gudomligt vackert i naturen, då går det bra ändå.
Jag gick runt Backen, Bäckängsgattu, Skinnargattu och stora vägen. När jag kom upp på stora vägen sken solen rakt emot mig så jag tittade så storögt som jag kunde mot solen för att få in så mycket ljus som möjligt. Man blir lite tårögd efter ett tag men det blev väl alltid nåt.
Utsikt mot Siljansnäs och kyrkan

"Det brinner i martallens topp"

Stora vägen söderut. Solen rakt i ansiktet
Nu ska vi snart äta lunch och senare i eftermiddag ska vi åka till Falun på revy.
Det är inte så ofta vi åker ut på nåt sånt, men ibland händer det. Vi åker med vårat semestersällskap, Christer och Lola och det ska bli riktigt kul.

  • "Vi ska dö en dag, men alla de andra dagarna ska vi leva". Per Olof Enquist Svensk författare, regissör och dramatiker.
Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Tack för härliga fräscha vinterbilder från Almo. Jag njuter av att se det, och jag kan höra knirpet från vandringsskorna.i kylan. Om drygt ett par veckor är jag där!

    SvaraRadera