lördag 4 januari 2014

Att vilja.....

I går kom brevet från Leksands vårdcentral, att min lungröntgen var helt OK. Det känns skönt, nu är det träning av den allmänna konditionen som är viktig. Det finns emellertid riktigt mycket att skylla på när det gäller att ta itu med detta. Ungefär som när jag skulle sluta röka. Det var än det ena än det andra som inte passade just då, och i efterhand så vet man ju att det aldrig passade riktigt bra. Utom den där sista gången när man var så trött på sina egna undanflykter att ens "jävlar anamma" slog till på riktigt......och si på tusan...då funkade det. Nu gäller det att ta fram det där humöret även när det gäller promenader också. Vem vet jag kanske slår mig själv med häpnad en vacker dag.
och jag som tycker det är så skönt i sängen på mornarna
Läste i dagens Expressen att en "monsterstorm" har dragit in över England. Det ska bli intressant att se om den hittar till Sverige också. Det skulle inte förvåna mig.
  • "Att vilja är att kunna." Franskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar