fredag 3 januari 2014

Ett jäkla ryck

I dag fick jag trots - eller kanske på grund av - skitvädret, ett riktigt ryck. Jag tog bort allt julpynt i TV-rummet - eller ar`stuggu, som vi kallar det rummet. Sen möblerade jag om! Jag har länge tyckt att det varit trångt så nu åkte vårt stora soffbord ut och vi satte in ett litet istället. Det blir bara en massa grejer på bordet ju större det är, och när man inte sitter och äter framför TV:n så behövs bara ett litet bord med plats för en kopp kaffe (och ev. en pepparkaka).
Julgranen kläddes av och åkte ut och julkrubban packades ner. Nu ska vi ta ner kristallkronan som hänger i taket och sätta upp en plafond i stället.
Kristallkronan ska vi hänga i platspåse i ett av uthusen så länge, få se sen om jag säljer den.

Vacker är den i alla fall

Katten Nils är liiite konfunderad eftersom soffan, som tidigare stått under luftvämepumpen och där han har brukat sova, är flyttad.
Själv är jag i alla fall nöjd. Så länge. Nu ska vi bara inhämta en rejäl portion arbetslust och sen måste vi försöka ta itu med renovering av just detta rum. Golvet måste tas upp och det ska isoleras, sen ska det in nytt golv och så ska det målas men det här måste ju av naturliga skäl ske under sommaren så än har vi lite tid att gruva oss på.

  • "En vän är någon som hjälper en upp när man är nere...och funkar inte det, så lägger den sig ner och lyssnar." Nalle Puh
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar