lördag 25 januari 2014

Matlagning och hockey



Leksands IF spelar mot Frölunda och i skrivandets stund leder LIF med 3 - 1. Jag hör matchen som visas på TV. Maken sitter och tittar och jag ska gå in och titta, på sista perioden i alla fall.

I dag har det varit en dag i bakningens- och matlagningens tecken. Jag började med 3 limpor för att fortsätta med viltfärsbiffar och avslutade med en kalvstek på älg. Såsen gör jag när maten ska ätas. Det kommer att bli kantarellsås till färsbiffarna och gräddsås till kalvsteken. Steken är inklappad med Rosmarin, Timjan, Salvia och vitlök tillsammans med salt och peppar  och tillsammans med lukten av nybakat bröd, så kan jag lova att det luktade gott i Hansgårdens kök.
Det är så skönt att ha maten förberedd. Vill man ta en promenad på förmiddagen, så kan man vara ute en liten stund längre eftersom det i stort sett bara är potatisen som ska kokas.

Jag gick över till Susanne i Pilgården medan steken stod i ugnen. Hon har börjat göra egna vykort. Jättefina och i endast unika exemplar. Jag köpte några stycken för att ha hemma när någon fyller år eller om man vid nåt annat tillfälle vill skicka en hälsning.
  • "Det gick trögt i första perioden men sen gick ketchupflaskan i topp". Christer Abris Abrahamsson. Fd Hockeymålvakt och tränare för bla Leksands IF
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar