måndag 28 oktober 2013

Ruggigt

Det känns ruggigt nu på eftermiddagen. Kanske beror det på att jag blev sittande i sköna fåtöljen och läste igenom ett par tidningar som blivit liggandes. Med lampan tänd, så kändes det så varmt och gosigt, men så reste jag på mig och gick ut efter posten och vips så blev jag frusen och lite ruggig. Nu har jag gjort eld i vedspisen så snart så blir det nog en skönare värme här inne.
På syföreningens träff i dag, så bestämde vi oss för vilka som ska baka till fikat på vår auktion den 23 november. Jag - bland andra - ska baka ett par sockerkakor. Jag gjorde dom i dag. Tyckte det var lika bra. Nu fryser jag in dom och så behöver jag inte tänka på det nåt mer. Det blir tillräckligt att tänka på ändå. Bland annat ska jag baka saffransskorpor till försäljning (och kanske nåt mer) men det får ju bli strax innan.


Det är lugnt i Hansgården i eftermiddag. Maken är i Insjön och hjälper sin kusin med trappräcken och katten Nils ligger och sover. Ingen radio är på, det enda som hörs nu är knastret från vedspisen och suset från datorn. SKÖNT!!!


  • "En smula godhet från människa till människa, är bättre än all samlad kärlek till mänskligheten.". Richard Dehmel 1863 - 1920. Tysk författare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar