söndag 20 oktober 2013

Afrikavärme?

I natt var det kallt. Minus 9 grader enligt våra grannar. Det syntes också på taken och marken. Frosten låg kvar länge. Nu är det visst "Afrikavärme" på väg uppåt enligt tidningarna. Enligt vädersiten yr.no, så kommer det att vara varmgrader på dagarna och även på nätterna i nästa vecka, men "Afrikavärme", nja så långt vill jag väl inte sträcka mig:
Tirsdag22.10.2013kl 0–6Snø.  Gjelder for: kl 0–60,5 mmSvak vind, 3 m/s fra sørøstSvak vind, 3 m/s fra sørøst
kl 6–12Skyet.  Gjelder for: kl 6–120,6 mmSvak vind, 3 m/s fra sørøstSvak vind, 3 m/s fra sørøst
kl 12–18Skyet.  Gjelder for: kl 12–180,4 mmSvak vind, 3 m/s fra sørøstSvak vind, 3 m/s fra sørøst
kl 18–24Regn.  Gjelder for: kl 18–241,6 mmSvak vind, 3 m/s fra sørøstSvak vind, 3 
Jag gjorde i ordning de hjärtan som jag köpte i Pilgården i går. Hängde upp dom på de två ytterdörrarna och jag tyckte att det blev fint. Jag tog tillvara lite rönnbär som jag hade och de får väl sitta där tills de torkar ihop, sen byter jag till nåt annat.
Jag gjorde också klar det lilla broderiet som jag började med i våras. Ett jäkla pillgöra var det men det blev riktigt fint. Nu ska det bara ramas in i en rund ram men det måste jag nog få lite tips på hur man gör
Sen får vi se hur det blir med mitt engagemang inom kyrkans syförening längre fram. Det känns ju inte direkt upplyftande att ställa upp inom en organisation vars förtroendevalda helt nonchalerar församlingsborna (de som val dem).
  • "För ett galet skepp är alla vindar motvindar." Engelskt ordspråk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar