torsdag 3 oktober 2013

Lyrik och Cup Cakes

Tidig morgon vid sommarstugan
"En morgon mycket tidigt då sprang jag ur min säng.
Det var när solen ännu sov och det var dagg på äng.

Jag märkte med detsamma att älvorna haft tvätt.
Små vita skjortor hade de på strån och kvistar brett."
Helen Coale Crew. USA

Trött idag. Maken påstår att jag snarkar!!!!Jo kanske gör jag det för det känns lite tjockt i bihålorna. Han har puttat på mig stup i ett under natten, så nu har jag bäddat en reservsäng i e tt annat rum så kanske vi kan få sova båda två i natt.
Jag och Yavanna bakade Cup cakes i dag. Jag hittade rosa pappersformar inne i Leksand och så hjälptes vi åt att röra och vispa.....och att slicka skålar. De blev riktigt goda även om de såg ganska giftiga ut.
Efter bakandet så måste man ju diska och det tycker Yavanna är jättekul. Vi skickade ett sms till mamma Malin, att hon var välkommen på kaffe och ett smakprov, men den som svarade var brorsan Noah - "Kommer direkt!" skrev han, och storebror Edvin skrev " kommer så fort jag slutat skolan!"
Farmors piga
Fika på verandan - 19 grader!
Maken har klippt gräsmattan för sista gången i år - troligtvis, och hönsen fick den sista fodergivan med färskt gräsklipp. Oj, vad de tycker det är gott och det är så bra så länge vi kan ge dom det eftersom det blir sån fin färg på gulan. Nu är gräsklipparen rengjord och ska ställas undan i väntan på nästa sommar.
  • "Hjälp mig först och gräla sedan." Aisopos 620 f.Kr - 560 f. Kr. Grekisk fabeldiktare.
Vi hörs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar