fredag 18 oktober 2013

Bakning och protokoll

I dag blev det lite bakning. Jag har ju väl kunnat gjort det i går när det var regnigt, men då kunde jag inte uppbåda nån baklust. Jag satt istället och gick igenom protokoll från kyrkofullmäktige mellan 2010 och 2013. Inte direkt sådär väldigt upphetsande läsning men jag kunde i alla fall läsa att kyrkokamrern uttrycker farhågor inför den framtida ekonomin, även innan det blev klart med kostnaden för ombyggnad av prästgården.
Jag kom också på en annan sak när jag satt och läste, och det var att när kyrkoherden sa att han var orolig över hur Leksands pastorat ska klara den här stora kostnaden på minst 11,5 miljoner kronor, då svarade Jörgen Nilsson, att den här frågan hade man diskuterat så länge  så det var inga problem. Kyrkoherden hade ju bara varit med i ca 1 år.
Mig veterligt, så öppnades anbuden den 9/9 2013, sen hade Kyrkonämndens arbetsutskott ett sammanträde den 18/9 och till slut, den 2/10 så togs ärendet upp i sin helhet i kyrkonämnden. Så inte har man kunnat diskutera den här frågan så där speciellt länge när man nu klubbade beslutet den 16/10. Snabba puckar när man tänker göra slut på drygt 2/3 delar av pastoratets disponibla medel.

Jo, visst bakade jag idag. Det blev lite kardemummaskorpor och två sorters kakor. Hallongrottor och Bondkakor. Jag tänkte frysa in en del - kanske till jul. Det luktar gott i Hansgården nu!

Pratade med maken precis och han meddelade
att de skjutit en älgtjur i dag.
I går skickade jag en hälsning till Siljansnäs kyrkoråd genom Facebook, nämligen:
  • "Där det finns en vilja, där finns det en lösning". Ungerskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar