måndag 21 oktober 2013

Löv och barr

I dag blev det till att räfsa lite löv igen. Träden släpper sina löv så olika. Häromdagen räfsade jag bort under ett par av äppelträden och idag var det nästan lika mycket igen, och om ytterligare några dagar är det dags igen eftersom det bara är ett av 3 äppelträd som fällt sina blad helt och sen är det ju syrenerna som också har blad kvar.
Jag avslutade dagens trädgårdsarbete med att räfsa utanför gärdesgården. Det blev två skottkärror fulla med löv och barr. Den stora tallen vid vår infart har släppt massor med barr men nu är det riktigt rent och snyggt - ett tag i alla fall.

I dag på syföreningen, så fick jag några tips på hur jag skulle göra med den lilla tavlan som jag sytt. I eftermiddags så tog jag mod till mig och gjorde inramningen och enligt mig själv, så blev det riktigt bra.
Vi beslutade idag att syföreningen ska ha ett bord på Siljansnäs julmarknad där vi ska sälja lotter. Vi blir färre och färre i föreningen och det kan vara svårt för en del att vara ute och sälja lotter genom att gå runt och knacka dörr, därför beslutade vi att göra på det här viset. Pengarna som vi får in genom lottförsäljningen, kommer - precis som alla pengar vi får in - att gå till hjälpverksamhet både i utlandet och i Sverige.

  • "Ingen kan hjälpa alla, men alla kan hjälpa någon."
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar