tisdag 29 oktober 2013

Nostalgikort och Soutzoukakia

"Farmor, du och farfar har varit väldigt mycket i Grekland och jag har aldrig varit där". sa Yavanna en dag när hon satt och tittade på bildspelet av gamla kort på datorn. "Nej, men du har varit i Thailand, men det har inte farmor och farfar", svarade jag. "Nej, men jag skulle vilja vara i Grekland nån gång". Ja, vad säger man. Vi var ju dit allihopa för några år sedan, men då var ju inte hon född. Tänk om man hade råd att bjuda med dom allihopa en gång till. Det skulle vara roligt det.
Spetses Grekland 2007
I dag strax efter jag kommit hem från träningen, så kom hon - Yavanna - och storebror Edvin in och skulle hälsa. De hade varit ute och gått och var nu på väg hem. Yavanna ville stanna och eftersom jag höll på med lunchmaten så fick hon stanna och hjälpa till och sen ringde vi efter mamma och de båda bröderna så dom också fick äta. Vi gjorde sådana där goda Soutzoukakia - grekiska ovala köttbullar, kokade potatis och gjorde en tzatziki. Det fick bli en liten kulinarisk greklandsresa, och allihopa tyckte det var jättegott. Det värmer en farmors hjärta!

  • "En man som inte kan le, ska inte öppna butik." Kinesiskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar