lördag 19 oktober 2013

Insjöbesök

Lördag igen. Veckorna går fort tycker jag. I dag åkte jag och maken till Clas Ohlsons för att köpa en del saker. Tyvärr så fick vi inte allt som vi skulle ha utan vi måste dit en gång till. Det var maken som skulle ha en kontakt till sin grovdammsugare, men vi måste dit en vardag och ta kontakt med verkstaden, få se om dom har någon liggande.
Jag skulle ha batterier, ni vet sådana där runda och platta.  Vet ni om att det finns hur många storlekar och tjocklekar som helst! Jag får ta och skriva upp nummer eller ta med mig ett gammalt och jämföra om det ska bli rätt.
Vi tog och åt lunch på "lokal" när vi var ute. Blancks café på Hjultorget. Jag åt en fantastiskt god potatisgratäng med kycklingklubba, och maken lät fantasin skena iväg och tog kokt potatis och stekt falukorv. Jag tog faktiskt en tallrik med efterrätt också nämligen konserverat päron med vispgrädde. Jag menar, är man ute och fröjdar så ska man väl passa på att smaka det som bjuds.

Kaffet efter maten fick vi hemma hos Christer och Lola där maken och Christer diskuterade om att göra ett trappräcke till deras trapp, medans jag och Lola satt vid datorn och förde över semesterbilder.
Väl hemma i Almo ringde dottern. Hon hade bakat sockerkaka och bjöd in sig själv på fika men först så gjorde vi ett besök hos Susanne på Pilgården, där vi inhandlade lite saker. Foton kommer i morgon.
Nu är det snart trav och jag tror att jag ska investera i en ny bil - för vinsten. Ha,ha,ha det kan man ju bara drömma om, men drömma är tillåtet OCH gratis.
  • "Det var tur, sa mannen, koa sket på gödselhögen." Danskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar