fredag 11 oktober 2013

Kompost

Oj vad maken är förkyld. Han hostar och sliter sig så han får ännu värre ont i sidan än vad han hade innan, och näsan den rinner. Det blir nog ingen älgjakt för honom inte, i alla fall inte de första dagarna.
Min förkylning är på upphällningen, så i dag har jag tömt vår kompostlåda. Det blev en skottkärra med fin mullkompost. Det är bara några enstaka äggskal som inte multnat, annars var det otroligt fin kompost.
Jag grävde ner det i mina odlingslådor och så får det ligga så till i vår när jag fyller på med gödsel.
Nu är det bara att fortsätta att slänga hushållsrester i komposten. Det går bra så länge det inte är så kallt, men när det blir riktig vinter, då är det lika bra att sluta eftersom den då fryser.

Jag såg en bild på en älg som man skjutit i Alaska. Man kan ju vara glad så länge det inte går sådana här monster i Almo-skogarna.


  •  "Är det inte förbluffande att samma människor som skrattar år science fiction lyssnar på väderleksutsikterna och ekonomer." 
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar