onsdag 2 oktober 2013

Ont i halsen




Trots rönnbär varje morgon, så har jag nu fått halsont. Det var värre i går så det är förmodligen på väg att bli bra men det blir då ingen träning i morgon. Dumt att göra så det blir värre.
Jag putsade det sista fönstret i förmiddags och det kändes inte heller så där jättebra. Det var kallt, men nu är det klart. Skönt! Skönt också att jag blev "tvungen" att gå igenom alla gardiner eftersom jag letade efter ett par som jag bara inte kunde hitta - först - men efter att gått igenom de trådbackar där gardinerna ska ligga så fann jag dem. Längst ner och längst in. Men jag fick i alla fall rensat bort en hel del.
Mina jordärtskockor blommade så här fint...
Nu på eftermiddagen, har jag grävt upp mina jordärtskockor. Det blev till 3 soppkok ungefär och det är bra för de är så svåra att förvara så det är bättre att köpa när de egna är slut.
Jag passade samtidigt på att sätta tillbaka en del knölar i jorden, till nästa års skörd. De klarar sig bra därnere trots att det fryser.
....så här vita och fina skockor blev det.
Ljungen som jag köpte häromdagen planterade jag också nu i eftermiddags. De finns nu i blomlådorna och nu ska jag bara fylla ut mellan plantorna med lite granris. Det får jag försöka få tag på nån dag tillsammans med lite mossa för det är alltid bra att ha på lager till vintern.

  • "Den som väntar på ett tillfälle förlorar tid." Giordano Bruno 1548 - 1600. Italiensk filosof
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar