onsdag 9 oktober 2013

Hel igen

Nu så är min gamla hushållsassistent som ny. Den nya degskålen glänser OCH den passade precis men naturligtvis, så passade inte locket. Den nya skålen är några mm vidare än den gamla och det än andra fästen, så det blev till att köpa ett nytt lock också.

I dag skulle jag baka och tänkte att jag lägger väl över det gamla locket så gott det går och se; jag hade mjöl över hela diskbänken. Till slut så ältas det ju in i degen, så efter en stund gick det bra. Då plingade det till i telefonen och där stod det att jag kan hämta locket uppe i kiosken. Så nu har jag en hel och väl fungerande maskin igen. 1600 kronor kostade det med alla nya delar, men då ska den förhoppningsvis hålla i 30 - 40 år till.

Blank och fin !

Nästa vecka börjar älgjakten så i morgon ska jag köpa hem ingredienser så jag kan koka lite olika soppor. Maken brukar tycka det är så gott med varm soppa i skogen och sen är det ju bra när han kan värma den på morgonen och så bara hälla i en mattermos. Riktig soppa är ju också mättande speciellt också då med en smörgås till.

  • "Att vänta på glädjen är också en glädje." Gotthold Ephraim Lessing 1729 - 1781. Tysk dramatiker, kritiker och författare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar