tisdag 15 oktober 2013

Gymnastik och TV

Jag var på träning i dag och det var riktigt drygt. Jag har ju inte varit där på lite mer än 1 vecka eftersom jag varit förkyld, och det kändes minsann. Skönt att ha kommit i gång igen i alla fall.
Därefter åkte jag till Björkbacken, där jag och några andra i väntjänsten, hjälpte de gamla att komma till samlingslokalen för sin gymnastik. Jag blir lika imponerad varje gång när jag ser hur duktiga de är. Det sträcker på armar och ben efter bästa förmåga - och jag tror att de har kul samtidigt.
Så här kan det se ut i samlingsrummet på Björkbacken
Efter gympan var det "hjärngympa" nämligen frågesport och det är alltid populärt. Vinsterna speciellt - chokladbitar.

Väl hemma så satte jag mig ner för att brodera lite och då ringer Uno Lundback från Siljansnäs och säger att vi ska vara med i en TV-sändning. Det var Gävle-Dala som ville ha ett inslag angående protesterna mot att renovera prästgården, så jag, Uno Lundback och Bengt Qvicker åkte till kyrkan och träffade på en kameraman och reporter Karin Bökman. Inslaget kommer att sändas tidigast i morgon onsdag kl. 18.00. 
  • "TV är som ett j..la Venedig. Kanaler överallt." Stefan Sauk. Svensk skådespelare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar