torsdag 31 oktober 2013

Mörker

Mörkret är kompakt utanför huset. Det har varit "lågt i tak" hela dagen. Efter en kall natt så kom det regn och jag var rädd att det skulle vara rejält halt på vägen när vi åkte in till träning och till Tibble på förmiddagen. Det var det nu inte utan det var helt OK. Det är ju de där svåra tiderna nu. Svåra när det gäller väglaget. Jag har ännu inte fått på vinterdäcken på min bil, men i helgen får jag nog blinka lite extra åt maken så det blir av. Allhelgonahelgen brukar vara lite oberäknelig. Inte för att jag hade tänkt att det skulle bära i väg någonstans, men däcken ska ju på hur det än är.
Så här vill man ju inte att det blir
Min bil ska besiktigas i morgon. Jag är inte sådär förfärligt ängslig. Annat var det förr när man åkte omkring i gamla "skruttbilar".  Fullt med hundar i kombiutrymmet och barn som - hör och häpna - stod/klättrade/satt i baksätet under färd. Det var annat än dagens krav på barnstolar, sittdynor och säkerhetsbälte. Vi hade en barnstol ett tag. En som man hakade upp på ryggstödet i baksätet. Där satte man i barnet som då kunde sitta där och låtsas köra bil för det fanns faktiskt en ratt att hålla fast sig i

Nu
När man tänker tillbaka, så kan man ju undra hur man tänkte, men alla gjorde ju så här, med trafiksäkerhetsverkets god minne.


  • "Juridiskt, är man skyldig om man överträder andras rättigheter. Etiskt är man skyldig bara man tänker på det." Immanuel Kant 1724 - 1804. Tysk filosof. Professor i Königsberg

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar