lördag 5 oktober 2013

Mora tur och retur

I dag blev det en resa till Mora och till Mora lasarett. Det är maken som har ont i sidan och som har haft det en tid. En undersökning på Leksands vårdcentral gjorde honom inte speciellt lugnare, så vi tog beslutet att åka in till akuten i Mora i dag på förmiddagen.
Som tur var så var det inte speciellt mycket folk, så han kom in riktigt snabbt. Väl inne, så blev det en massa prover tagna och genom dem så kunde man utesluta en hel del. Bland annat njur- och gallbesvär. Ett EKG visade inget onormalt så läkaren kunde bara gissa att han hade en sträckning i någon muskel. Vi blev väl inte mycket klokare på det här besöket heller, men med tanke på att det går att utläsa så mycket i blod- och urinprov, så känns det i alla fall lite lugnare. Nu får vi hoppas att kroppen läker sig själv.
Regnet som kom under dagen var riktigt skönt - i alla fall inbillar jag mig att både träd och växter tycker det. Faktum är att jag tycker det också, det är lite mysigt om man slipper vara utomhus och idag passade det ju bra att tillbringa en stund inomhus i Mora. Medan jag väntade på maken, så löste jag ett par korsord och sen hade jag med mig en bok. "Sandmannen" av Lars Kepler. Den är spännande så nu blir det att hoppa över korsorden ett tag och läsa ut den istället.
  • "Alla är inte sjuka som stönar." Danskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar