onsdag 30 oktober 2013

Beställa tid

I dag har jag äntligen varit och klippt mig.Att en så enkel (och skön) grej ska vara så svår att få till. Inte förrän man inte står ut med att se sig själv i spegeln, blir det av att beställa tid.
På den tiden man jobbade då var det mycket enklare. Det var fullt upp dagarna i ända så varför inte peta in en klippning också, medan man nuförtiden när man har all tid i världen, går runt och ser ut som ett troll bara för att det "inte blir av att beställa".
En annan sak som också är "svår" att beställa det är tandläkartid. Åt både mig och maken ringer dom efter ett visst antal månader och säger att det är dags för en kontroll, men däremellan....
Nu har det ramlat bort en liten bit från en tand och det är jättevasst. En kväll så tog jag min nagelfil som går på batteri, och försökte slipa lite. Något bättre blev det, men sådana där hemmagrejer är ju för det mesta bara skit, så det får nog bli ett telefonsamtal i alla fall.
Ser då proffsigt ut i alla fall
I kväll blir det ett nytt möte angående protesterna om Siljansnäs prästgårds ombyggnad. Nu ska vi sätta ihop en överklagan så får vi se, men detta är nog det allra sista vi kan göra om dom inte själva får nån form av ekonomisk skälva. Vi hoppas!
  • "Bästa metoden att lyckas här i livet är att gå på tårna. Andras tår". Aristoteles Onassis 1906 - 1975. Grekisk skeppsredare och affärsman.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar