lördag 30 april 2016

Lördagsarbete

Tänk att det blev lite trädgårdsarbete i dag också. Jag fick ner mina Dahlialökar och jag planterade även ut den vita Pion som jag köpt och som mössen börjat äta på. Jag petade över lite jord och hängde upp den i taket och den överlevde och har skjutit skott. Nu får vi se om den överlever klimatet här i Almo.
Dahlia White Eveline, dahliaknölar, bolldahlior
Dahlia "Eveline", som jag planterade idag
Vit bondpion Alba Plena, perenner
Bondpion "alba plena" som jag också planterade idag
Jag planterade också ut örtkryddorna som jag köpte häromdagen. Där satte jag faktiskt över ett skydd trots att det stod att de var avhärdade.

Maken och sonen med familj har huggit ved. barnbarnen var så duktiga på att dra bort kvistar och mindre stammar. Jag tror att de själva tycker det är roligt när de känner att de gör nytta.

Nu håller maken på att sota. Han gick en kurs för flera år sedan så han har certifikat på att han får sota här hemma själv. Nästa vecka kommer sotaren och ska kolla så att allt är ok, men det är visst inte bara i Hansgården utan i alla gårdar här i byn.

Något Valborgsmässofirande blir det inte för oss ikväll, vi håller oss inne i värmen istället.
  • "Tänd inte en eld som du inte kan släcka." Ordspråk från Kina
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar