tisdag 12 april 2016

Vårtecken

Efter vägen in mot Leksand, så såg jag idag flera fina vårtecken. Man blir glad. Glad åt nästan ingenting. Det känns jättehäftigt.
Jag stannade till vid nerfarten till Storöna och gick ner för att fotografera. Det ser ut som det är ebb i Siljan just nu och det var full aktivitet av fåglar där nere i de lite dyiga stränderna. Storspoven flög runt tillsammans med Tofsvipor och i vattnet sam några änder tillsammans med fiskmåsar. De verkar ha det lite jäktigt nu.

Några som inte såg ut att ha det så jäktigt, var det tranpar som gick i vattnet och letade mat. Stora majestätiska fåglar och precis när jag skulle sätta mig i bilen igen så hörde jag hur det porlade friskt i vägkanten. Ett litet vattenfall format av naturen.

På Väntjänsten hade vi ingen gymnastik idag utan vi började med frågesport och avslutade med att alla satt runt bordet med en pinne i handen, sen bollade vi med pinnarna - 2 uppblåsta ballonger - mellan varandra. Bara glada miner och en riktigt kul aktivitet. Ballongerna flög ju inte riktigt dit vi hade tänkt oss utan de for lite hur som helst - till allas förtjusning.
Om en stund blir det ett möte i Prästgården där vi i frivilliggrupperna och förtroendevalda tillsammans med kyrkoherde, präst och diakon, skall göra ett avslut på det som ligger bakåt och samtidigt försöka att blicka framåt. Vi var ju som ni vet många som tog väldigt illa upp när kyrkan beslutade att sälja Församlingshemmet. Det blir nog bra med en sådan här träff.
  • "Lek är glädjens redskap." Danskt talesätt
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar