lördag 16 april 2016

Kriget i Hansgården fortsätter

Maken har gjort en stor låda med glaslock över. Den står ute vid hönsen, har en lampa över och en frostvakt inuti. Där har jag ställt ner mina nya plantor på tomat, paprika och chili och där får dom vara ifred för möss - än så länge.
Ute i mitt blomrum gjorde maken en hängande hylla där jag ställde upp mina omplanterade pelargonskott. Under - på bordet står tre musfällor med ost som han bränt av. Ett knep som skulle vara 100%-igt. Vi har provat solrosfrö, choklad, ost och nu bränd ost. Ingenting lockar - utom mina pelargoner och en vattenkanna med vatten i där 3 st. dränkt sig.
I dag såg det ut så här ute på den hängande hyllan:
Det där är bara en. 2 st. är helt avätna och på ytterligare 2 är bladen avätna. Troligen har de klättrat uppför elkabeln till lampan i taket. Vi vet inte. Maken har ändrat lite nu så får vi väl se. Vi får ställa dit vattenkannan annars, det verkade ju vara det mest effektiva.
I vilket fall som helst så fortsätter kriget mot möss i Hansgården och kan vi inte vinna över det, så finns det trädgårdsmästare som säljer pelargoner och de ska ju leva de med.

  • "Avsikten med alla krig är fred." Aurelius Augustenius 354 - 430. Romersk biskop och kyrkofader.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar