torsdag 7 april 2016

Barnafödsel och trädröjning

 
Nu har jag blivit bonusmormor (eller nåt liknande). Min skyddsling Baroa´a och hennes man Ehab, blev föräldrar till ett litet flickebarn i natt. Vad jag förstått så har allt gått bra och den lilla flickan är väldigt lik sin mor. I alla fall när man ser på bilderna.
Nu hoppas jag på att de kan få ett lite större boende snart så deras levnadsvillkor blir lite bättre.

Jag och maken är på väg till Tibble, men först ska det komma hem en gammal bekant och göra en liten revolution i Hansgården. Vi ska ta ner ett par grenar på den stora tallen som står vid infarten till gården. Några i byn har retat sig på det stora trädet men vi tycker att den på nåt sätt hör till men 2 stora grenar hänger lite fel. Speciellt om det kommer blötsnö som tynger ner dem. Det ska bli spännande att se hur det blir.
Tänk vad lätt det ser ut när proffs gör jobbet. Janne - som jobbat i skogen i hela sitt liv - kom och sågade ner grenarna och allt var gjort på mindre än en halvtimme. Resultatet? Det ser ni här nedanför.

Före
Efter
Lite jobb blev det åt mig och maken också
 
  • "Det bästa är förstås ett gott samvete, det näst bästa är en bra advokat." Robert Storm Petersen 1882 - 1949. Dansk skämttecknare.
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar