torsdag 21 april 2016

En tupp

Vi har blivit med tupp i Hansgården. Efter gårdagens blogg där jag skrev att vi behövde ha en, så ringde en bekant från Siljansnäs och berättade att de hade en tupp för mycket. Det var ju alldeles perfekt, så när jag och maken kom från Tibble idag, så svängde vi förbi och hämtade hem honom.
Maken satt och höll honom i famnen hela vägen och han var hur snäll som helst. Väl inne hos hönsen så inspekterade han hela hönsgården allra först, sen började han att snegla på "tjejerna". De i sin tur betedde sig som skolflickor. Följde efter honom på avstånd och stod i klunga och tittade när han gick runt på sin inspektion. Jag ger mig sjutton på att de fnissade lite också. Jag tror det där blir jättebra. Han är en riktig skönhet också. En skolbokstupp.
På väg in mot Leksand så såg vi några Sångsvanar nere i Byrviken. Stannade och tog ett foto, men de blev lite ängsliga när jag steg ur bilen så bilden är tagen på lite för långt håll. Man kan i alla fall skönja något vitt i mitten på bilden och vyn är det då inget fel på. Den här lilla gruppen är kanske på väg längre norrut men tog en liten mat- och vilopaus i Siljan.

"Kvinnor är som barn, fast större. De är underhållande och ibland lustiga, men jag har än inte träffat en som tänkte och handlade konsekvent 24 timmar i sträck." Lord Chesterfield 1694 - 1773.  Brittisk statsman och diplomat
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar