fredag 22 april 2016

Tvättgumma och talskrivare

Ett lätt snötäcke på gården i morse men solen sken och det blåste lite, så det triggade igång tvättgumman i mig. Nu går maskinen för fullt med sängkläder, sen blir det täcken och sen........får vi se. Det ska ju kunna torka också. Som tur är så kan jag hänga upp en del på höskullen om det blir regn.
Maken har åkt in till Leksands vårdcentral på koll och jag får rå mig alldeles själv. Det är bra det för jag har också börjat städa i hallen och på toaletterna - vårstädning, och ja, ja, jag vet att jag sätter igång allt möjligt samtidigt men det är så skönt när det är klart för det är ju några rum i Hansgården som ska gås igenom.
Jag blev ju utsedd att hålla 2016 års midsommartal här i Almo, så det har jag börjat att fila lite på. Det är bra att ha gjort det mesta. Då känns det inte så stressigt när det börjar dra ihop sig.

 

  • "Begeistring är inget annat än moralisk berusning." Lord Byron 1788 - 1824. Engelsk diktare
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar