fredag 1 april 2016

Baroa´a - en vän

Jag var upp till asylboendet idag. En av mina vänner - Baroa´a fyllde år i går och jag ville gratulera henne. Hon ska ha barn omkring den 16 april och hon är rejält tjock om magen. Jag blev bjuden på en kopp kaffe och vi satt och pratade en stund. Hon berättade att min andra vän - Senam - som jag skjutsat så många gånger till Falun, hon och hennes man har flyttat till några vänner i Säffle. De hade sån tur att vännen hade ett ganska stort hus där dom fick plats att bo.
Det måste vara skönt att få komma till ett större boende nu när dom fått en baby och allt.

På eftermiddagen så började jag att klippa ner gamla vissnde perenner. Det kändes skönt så länge man var i solen men så fort man kom till till skuggan så blev det kallt. Det är ju ingen brådska egentligen så man kan ju vänta tills det blir soliga dagar.
Än så länge ser det lite risigt ut
  • "Frihet är en lyx som inte var och en kan tillåta sig." Otto von Bismarck 1815 - 1898. Tysk statsman.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar