torsdag 31 mars 2016

Omplantering

Det är aprilväder. I morse när vi vaknade så var det vitt på backen. Uppe på Mackberg var det som ett riktigt vinterlandskap med snöklädda granar.
Det är den där svåra tiden nu när man inte riktigt vet hur man ska klä sig. Ibland blir det för varmt och ibland blir det för kallt. Det är väl därför som det frodas så mycket förkylningar.

Jag kom mig äntligen för med att plantera om min STORA greklandspelargon. Jag har gått och gruvat mig för krukan har varit så tung och blomman så otymplig. Nu blev det av. Många grenar bröts av men de hoppas jag växer ut bara det blir varmt och den kan stå utomhus.
När jag skulle vattna den efter omplanteringen så hittade jag 2 små möss som dränkt sig i vattenkannan. Inte undra på att vi bara fick 1 mus i fällan. Det brukar ju som regel vara fler än en - och det var det.
Med ny jord och lite näring.........
...hoppas jag den blir så här fin i år igen.
  • "Tror vi? Då börjar det ljusna omkring oss." Teilhard de Chardin 1881 - 1955. Fransk präst och vetenskapsman.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar