onsdag 2 mars 2016

Svackor

Jag har haft en skrivarsvacka. Ibland blir det så och då är det ingen idé att ens försöka  krysta fram någonting.
Det var "min" grupp på väntjänsten i går och som vanligt är det härligt att träffa de boende på Björkbacken. Tyvärr så ser man ganska tydligt att många tacklar av och inte orkar vara med. Varken på "gymnastiken" eller bara på att sitta med vid frågesporten. De flesta sitt/ligger framför TV:n och sover eller sover i sina rum.

Efter lunchen var jag upp till företagshuset för att få lite massage. Axlar och nacke. Anki som masserade, sa att det var typiska smärtor om man kört bil mycket och det har jag ju gjort nu i vinter. Är sen inte vädret det allra bästa, ja då spänner man sig extra mycket.
Nu känns det mycket bättre och det är skönt.
 
Jag letade efter en bra bild på massage, men det enda jag kunde hitta var människor med leende ansikten eller som på "min" bild, halvsovande. Okej, det kan vara jätteskönt, men oftast när man söker hjälp så gör det ONT. I allafall i början, innan musklerna har mjukats upp.
  • "Ingen succé utan ansträngning". Sofokles 496 f.Kr - 406 f.Kr. Grekisk dramatiker och tragediförfattare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar