måndag 7 mars 2016

Återbud

I morse ringde telefonen klockan 8. Det var Falu lasarett som undrade om jag kunde ta en återbudsplats för min bröstoperation - i morgon. Det var ju ingenting att fundera över, operationen ska ju göras, så jag tackade ja. Klockan 07.15 ska jag vara på kirurgen på Falu lasarett, sen får vi se när jag är klar och kan bli hämtad.
Nu känns det lite pirr i magen, men jag är helt övertygad - innerst inne - att det kommer att gå jättebra.
Vilken tur att det finns färdiglagad mat för maken i frysen. Jag vet att han fixar det utan att jag finns tillhands, men jag själv känner mig lugnare om jag vet att han får i sig ett riktigt mål mat.

Jag brukar inte sitta och titta på Vasaloppet på TV och det gjorde jag inte i går heller. Jo, jag gick in och slog på när åkarna var i Moraparken. Sen tittade jag på spurten och slog av.

På eftermiddagen tog jag fram ett av de broderier som jag har på gång. Jag fick det av Gun-Britt Asplund (tidigare distriktssköterska i Siljansnäs) hon hade köpt det för många år sedan och sen hade det bara blivit liggande. Nu ska jag försöka göra det klart. En jättefin duk med ett lite gammeldags motiv. Efter mycket detektivarbete hittade vi i syföreningen garner som passade (det fanns inte något sånt med) så nu är det bara att jobba på. Mönstret och duken är från 1955, och nedanstående motiv ska broderas på 4 sidor tillsammans med en bård runt om. Jag tror att det blir jättefint!
  • "Omtanke om djur är intimt förknippad med god karaktär; och jag kan försäkra att den som är grym mot djur inte kan vara en god människa. När en människa bryr sig om alla levande varelser, då och endast då är hon ädel." Siddhartha Gautama - Buddha 563 f.Kr - 483 f.Kr. Indisk religionsstiftare.
Vi hörs!

1 kommentar: