onsdag 23 mars 2016

Steg 6

Jag drog högsta vinsten idag. Högsta vinsten i livets lotteri. På Falu lasarett berättade läkaren för mig att jag är frisk från den cancer som jag hade i bröstet. Ingen efterbehandling behövdes heller eftersom de fått bort allt - ett område på 12x6mm - vid operationen. Det enda som blir nu är kallelse till mammografi varje år istället för vartannat. Den förändringen tar jag med glatt hjärta kan jag säga.

På morgonen tog jag och maken en promenad i solen. Vi gick genom Engvalls skog och där är så vackert. I dag strilade solstrålarna ner genom den glesa skogen och hade det inte varit för den föreståndande resan till Falun, så hade jag njutit ännu mer än jag gjorde.
Det hade nog kommit lite snö under natten och det droppade så fint från taken.
Inne i Engvalls skog
Ett par Hyacinter fick det bland annat bli
på Plantagen.....
 

.....samt lite andra vårblommor

I kväll ska jag och maken fira med en bit smörgåstårta som jag köpt.
  • "Delad glädje är dubbel glädje". Lao-Tse 604 f.Kr - 531f.Kr. Kinesiskfilosof och författare till taoismens heliga bok.
Vi hörs!

2 kommentarer: