torsdag 17 mars 2016

Morgonpromenad

I går blev det ytterligare en "premiär". Ja,  egentligen inte men det var första gången sen i höstas som jag tog en promenad. Under hela vintern har jag haft många undanflykter för att promenera, men igår räckte dom liksom inte till och det var jag glad för.
Det var en fantastisk morgon/förmiddag.

Efter förmiddagskaffet så kom lusten att fixa till det lite, så jag fixade till lite på verandan. Det är ju ändå påsk snart.
 

Jag ställde ju ut mina tomatplantor häromdagen - i blomrummet - och maken laddade 5 råttfällor.
Alltså, jag begriper inte hur de kan klara att äta upp betet i fällan utan att en slår igen. Dessutom - förutom betet i fällan - så hade de ätit upp 20 st. tomatplantor och 8 st. paprikaplantor!

Precis nu så kom maken in och berättade att han tagit 1 st. mus. Alltid något. Den här gången var fällan gillrad med ost.
Nu har jag sått en andra omgång, få se hur den tar sig.
  • "En klok mus känner till mer än ett hål." Norskt talesätt
Vi hörs!

2 kommentarer: