onsdag 9 mars 2016

Gamla bilder och steg 5

 
Olika stadier i Ingrid  Hans liv. Hittade de här korten i min dator. Lite kul faktiskt att kolla in kläder och frisyrer. Kortet längst upp till höger är från min konfirmation och klänningen har min mamma sytt. Den var ljusblå och hårfärgen var naturlig. På de andra korten är det nog lite si och så med det - naturlig hårfärg menar jag.
 
Nu är steg 5 - operationen - gjord. Det blev en jobbig dag från att gå upp strax efter kl. 4 och till jag var hemma igen klockan 21.
Det var mycket förberedelser direkt på morgonen med insprutning av radioaktiv vätska och sen "inplantering" av de 4 ståltrådar som omgärdade det sjuka stället. Sen var det vänta, vänta och vänta. Vid lunch var det emellertid min tur. Uppvaknandet var inte trevligt. Blodtrycksfall och kräkningar men efter ytterligare intravenös vätska och nån slags medicin, så lugnade allt ner sig. Jag fick komma till en sal vid 16-tiden och där fick jag ytterligare dropp och världens godaste youghurt (Yoggi vanilj) i allafall kändes det just då som det godaste jag ätit på länge. klockan 19,30 var värdena så stabila att de kunde skicka hem mig och det var bästa sonhustrun Malin som kom. Hon var turligt nog i Falun på föräldrainformation i äldsta sonens skola så det passade ju ypperligt.
 
Behöver jag nämna att jag sov som en liten gris inatt? Nej det förstår ni kanske.
  • "En halv läkare i närheten är bättre än en hel på avstånd." Ordspråk från tyskland
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar