söndag 27 mars 2016

Påsklunch och sommartid

Så blev det då sommar. Ja, i alla fall sommartid. Visst känns det lite onödigt det här med att ställa om klockorna, men det kändes ännu mer onödigt på den tiden man jobbade.

På Påskaftonen blev det en familjeträff i Hansgården. Vi samlades och åt påsklunch, umgicks och hade trevligt. Tyvärr kunde inte barnbarnet Noah vara med. Han låg hemma och sov med feber och mamma Malin var hemma med honom.
Jag bjöd på helstekt Fläskkarré med sås och potatis och som tillbehör morötter, ärtor och chilifräst Brysselkål. Det fanns också ris och kycklingspett med chili för den som ville ha det. Till efterrätt blev det "mammas" Chokladpudding.  Den går alltid hem och har gjort så ända sen jag fick receptet i klass 7 - lääänge sedan.

Kvällen avlöpte som vanligt - jag i ett rum med en TV och maken i ett annat med TV där de visade matchen Leksand - MoDo. Tyvärr slutade "min" TV att fungera så det måste jag kolla på idag.

  • "Den som först tar till våld visar att han inte har fler argument."  Kinesiskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar