måndag 18 april 2016

Många bollar i luften

Häromdagen fick jag ett telefonsaamtal från min granne Göran. Göran skriver bloggar bland annat om det gamla Almo och just nu håller han på med folk från byn som varit politiskt aktiva. Han vet att jag varit aktiv med kommunalpolitik och ville ha lite årtal av mig.

Det blev ett rejält uppvaknande för mig själv. Jag började läsa mina almanackor och jag blev nästan chockad. Förutom de kommunala uppdragen, så var jag med i Civilförsvaret, Svenska Polarhundklubben, Centerns lokalavdelning i Siljansnäs och i Centerns Kommunkrets. Jag hade också ett heltidsarbete - som under några år i början av 1990-talet blev mer än 100% eftersom hotellets VD hade alkoholproblem och någon måste hoppa in och hålla skenet uppe. Jag hade till och med ett eget rum där jag kunde sova över när jag hade dubbla pass.
Jag insåg väl redan då att jag hade en underbar make som fick ställa upp så mycket samt underbara barn som accepterade (tror jag i alla fall) det som morsan höll på med - men nu förstår jag det till fullo.

  • "För att kunna bibehålla ett sant perspektiv till sin egen storhet, borde alla ha en hund som avgudar en och en katt som ignorerar dem." Arnold Beisser
Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Du har varit fantastisk Ingrid med ditt stora engagemang. Och är!

    SvaraRadera
  2. Fantastisk vet jag väl inte. Orolig själ kanske det också kan kallas, men tack iaf.

    SvaraRadera