torsdag 28 april 2016

Skitväder

I dag när jag var och handlade åt svärfar på Granngården, så sålde dom 4 krukor kryddgrönt för 100 kronor. Jag passade på att köpa persilja, timjan, rosmarin. Det ska jag plantera i min pallkrage där kryddväxterna finns. Tyvärr så fanns det ingen inspiration idag - +2,5 grader och snöblandat regn, så idag står jag över trädgårdsarbetet, men det blir fler dagar.  Jag hämtade också ut ett paket med dahlialökar - vita, dom får också vänta tills inspirationen kommer. Jag såg i en tidning att man hade planterat dahlialökar tätt tillsammans så det blev som en liten buske. Så hade jag tänkt göra, så får vi se hur resultatet blir.
  • "Klimat är vad vi förväntar oss, väder är det vi får." Samuel Clemens (Mark Twain) 1835 - 1910. Amerikansk författare och humorist.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar