fredag 8 april 2016

Att hålla tillgodo

NU KOMMER VÅRVÄRMEN!
Har ni sett dom här rubrikerna nyligen? Expressen och Aftonbladet braskar upp, men det står inte var det blir vårvärme. Södra Sverige förmodligen.
 
Här lite längre norrut får vi hålla tillgodo med 2-3 plusgrader och duggregn. Jodå, jag vet att det hör till våren det också, men ibland så blir jag lite avundsjuk på södra Sverige. 
Jag har vänner som bor i Bastuträsk och häromdagen kom en bild - på FB - med ymnigt snöfall, snö på backen och med texten " Bakslag".  I det läget var det hon som var lite avundsjuk på oss här i Dalarna när jag skickade henne bilden på mina snödroppar som blommar.
 
När vi var till Tibble i går, så stannade jag till vid Limsjöns utlopp i älven. Ni vet där den berömda gäddtrappan är. Det forsade så fint och när jag stod där så var jag alldeles omvälvd av fågelkvitter. Vilka fåglar? Ja se det vet jag inte men det var bedövande vackert i alla fall.
 
Hemma i Hansgården väntade arbete med att ta bort riset från tallgrenarna. Maken tog reda på veden och körde sen ner ett jättelass med kvistar till vår stora kompost vid Kôlugnen.
Jag bakade lite matbröd och sen ringde sonhustrun och bjös oss på korvgrillning på Väståkern.
Vi satt ute men det blev lite kyligt eftersom det började regna men då gick vi inomhus och avslutade med kaffe i värmen från vedspisen. Det var en riktigt bra dag!
 
  • "Den mätta dagen, den är aldrig störst. Den bästa dagen är en dag av törst." Karin Boye 1900 - 1941. Svensk författarinna och lyrisk diktare.
Vi hörs!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar