onsdag 20 april 2016

En vårdag.


En underbar vårdag och jag har varit ute och klippt ner, rensat lite och haft på dynga på en del utvalda ställen.
Visst, det blåser kallt men i solen är det riktigt varmt. Maken och jag har både druckit kaffe och ätit lunch på verandan. Helt underbart.
Jag har tuktat mitt Olivträd lite. Det var mycket
torra grenar efter vintern
Hönsen fick gå ut och de är inte sena med att springa runt i alla rabatter och både bada och krafsa. Snart blir det utegångsförbud i trädgården för dom.  Vi har beställt 5 nya höns som ska komma i slutet av maj. Nu har jag ringt för att öka på antalet till 10 - om det går. Jag fick inget svar så jag får väl vänta och höra. Maken åker kanske ner till Båthuset i Siljansnäs på lördag (hönsbytardag) och tittar om det finns nån fin tupp till salu. Jag tror att det behöver vara en tupp som håller ordning på alltihop.
Grannar och sommargäster är vana att köpa fina färska ägg i Hansgården så det är ju bra om vi kan uppehålla produktionen. Just nu är det stiltje på äggvärpningen, men de kanske bara behöver lite vila.

just nu
till sommaren
  • " Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge." Svenskt ordspråk..
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar