tisdag 19 april 2016

Fåfänga

Äntligen kom jag iväg för klippning. Konstigt det där att man alltid väntar tills man nästan kräks åt spegelbilden. Nu känns det emellertid bättre. Visst, jag är lite fåfäng men det står jag för.

Det snöade när jag åkte in till Leksand och när jag åkte hem 1 timme senare, så var det alldeles vitt uppe på skogen mot Granberget. Nu har det tack och lov slutat snöa, men kylan håller i sig så idag eldas det i vedspisen i Hansgårdens kök.

Vissa dagar är det inga som helst problem med att hitta på mat till lunch, medans det andra dagar är ett helt företag. Förra veckan var en sån jobbig vecka men idag så har jag i alla fall en Fläskkarrébit inne i ugnen som kommer att räcka till åtminstone 3 måltider åt mig och maken. Bara att variera tillbehören.
  • "Fåfänga är förnuftets kvicksand." George Sand pseudonum för Armandine Lucie Dupin 1804 - 1876. Fransk författarinna.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar