måndag 25 april 2016

Lök

Det var minus 5 grader tidigt i morse. Jag blev lite ängslig eftersom jag har mitt stora olivträd ute på verandan. Jag tittade på termometern men den visade bara 0 grader där, så det var lugnt. Olivträdet kan klara någon minusgrad om det inte blir för ihållande.
Maken har åkt och hämtat hem svärmor som varit på Björkbacken 1 vecka. Samtidigt som han är i Tibble, så skulle han börja med att försöka få ordning på ett av uthusen som har börjat sjunka på mitten.
Hela sluttningen från älven och upp till byn är lerjord, så blir det blött så sjunker marken samt att den flyttar sig sakta neråt. Inget alarmerande - än så länge i alla fall.
En granne tittade in nyss med några tomatplantor. Jag ska gå och plantera om dom i bättre jord men det får nog bli det enda trädgårdsarbetet idag. Nej förresten, jag ska nog plantera lök. Läste nånstans att den ska ner i jorden precis när den reder sig och det gör den i mina pallkragar nu. Ska bara kolla temperaturen först. Den bör vara 10 grader.




  • "Hat kommer från hjärtat, förakt kommer från huvudet." Arthur Schopenhauer 1788 - 1860. Tysk filosof och författare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar