måndag 11 april 2016

Det blir en bra vecka

Helgen har passerat. En helg som inte varit speciell på något vis. Det är skönt det också, när dagarna går sin gilla gång. Det är väl vad de flesta i vår ålder tycker. Det var skillnad för ca 20 år sedan, då det skulle hända nåt varje dag. Det gjorde det ju ofta också. Som anställd på ett relativt stort hotell, så var ingen dag den andra lik och man fick hantera små incidenter nästan varje dag. Jag tror det är en av anledningarna till att jag tyckte så mycket om mitt jobb. Nu vet jag väl inte.....nu tycker jag det är skönt med "enformigheten".
Den kommande veckan har lite mer av aktiviteter inlagda:
Väntjänsten - som blev inställd sist det var vår grupps tur. Det var magsjuka som härjade.
Ett möte med den nya ägaren till Siljansnäs prästgård. Församlingsråd och sist men inte minst ett möte i Borlänge med en gammal klasskamrat från Snöå Lanthushållsskola. Inte så mycket kan tyckas men tillräckligt för att bidra till att jag inte degar ihop fullständigt.

Jag tror det blir en bra vecka.
  • Den mest sällsynta av alla föreningar är föreningen av förnuft och hänförelse." Francois-Marie Arouet de Voltaire 1694 - 1778. Fransk filosof och författare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar