måndag 2 maj 2016

Vår och böter

Våren 2016 kom den 2 maj. I alla fall så verkar det så. Syföreningen hade terminsavslutning och solen sken. Jag var in till Leksand en sväng och det var många som var ute i sina trädgårdar och påtade.

Leksand ja, skulle in en sväng på banken och parkerade på torget. Jag hade lånat svärfars bil eftersom maken ville ha vår bil med dragkrok. Nåväl efter mitt besök inne på banken så kom jag ut och hittade en böteslapp på min vindruta. 400 spänn!!! Oh vad man blir ilsken. Ilsken på sig själv som glömmer en sån skitsak. Jag skyller på att parkeringsskivan låg på "fel" ställe.
Parkeringsskiva
Nu går jag ut och städar växthuset så jag kan ställa ut en del blommor där. För säkerhets skull så har jag en frostvakt som slår på om det blir kyliga nätter.
  • "Det var så mycket vår i luften att det kunde få en biskop att bita en servitris i örat." Christopher Morley 1890 - 1957. Amerikansk journalist och författare.
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar