måndag 30 maj 2016

I dag blev det sommar

Nån sorts mininarciss

Nu sen eftermiddag skiner solen här i Almo och det är riktigt varmt. Maken har skyndat sig att klippa gräset och jag har städat ur min bil eftersom jag har köpt en ny som jag ska få den här veckan.
Jag gick runt och tittade på vad som blommar här i Hansgården den här kalla våren och det är faktiskt en hel del. Nu ska jag och maken göra oss i ordning för tat gå på teater. Det är Noah det mellersta barnbarnet vars klass ska spela teater i sockenstugan. Det ska bli riktigt kul.

Prydnadsjordgubbe
Hybridfjällsippa (Dryas x. suendermannii)
Ormrot (Bistorta vivipara)

Prydnadshallon Vit (Rubus Benenden)

Förgätmigej (Myosotis scorpioides)

Gultörel (Euphorbia polychroma)

  • " Det är ingen skillnad på teaterbesök i olika länder, alla hostar på samma sätt." Alec Guinness 1914 - 2000. Brittisk skådespelare.
Vi hörs!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar