söndag 15 maj 2016

Promenad

Idag åkte jag in till Siljansnäs och gick en tipspromenad. Det är "Må bra-gruppen" där bland annat dottern är med, som anordnar. Det var fantastiskt vackert men lite blåsigt så toppluvan satt inte i vägen.
Hallberget
Efter lite motion och frisk luft, så tog jag och planterade min potatis samt gjorde i ordning några odlingslådor. 2 stycken med gödsel och 1 med spalje för ärtor och sen sådde jag  dill.

Efter lunchen så tog jag och klippte resten av rosorna så nu är det klart. Nu ska det rensas runt omkring dom och kanske gödslas lite.
Mitt Ödesträd  (Clerodendrum thomsoniae)
har nu börjat ändra karaktär. Från det vita klockfodret
slår nu den röda blomman ut. Vacker!

  • "Ditt öde ligger i ditt eget bröst."  Friedrich von Schiller 1759 - 1805. Tysk skald och författare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar