lördag 7 maj 2016

Mycket trevligt.



Det är hektiska dagar nu. Hektiska men samtidigt trevliga. I onsdags så var jag upp till hotellet med lite förnödenheter och fick då reda på att nästan alla barnvagnar som fanns där, var sönderkörda av barn som har svårt att sysselsätta sig. Baroa´a var ledsen eftersom hon gärna ville vara utomhus och kanske ta en promenad med bebisen. Jag åkte hem och kollade våra uthus efter den barnvagn som jag hade till sonen och dottern, men den var inte komplett - det saknades en sufflett. Inte så konstigt eftersom det måste vara drygt 40 år sedan som liggvagnsdelen användes.
Jag åkte till "Källan", men tyvärr så fanns ingen där heller. Jag fyndade i allafall en Brio-vagn på "Ta till vara" i Leksand i går. 100 kronor. Nu har jag skurat och tvättat och satt ihop den så idag ska de få sin egna liggvagn till lilla Rittal.

Tv-rummet fick sig en genomgång igår. Nu är det rena fönster, luftiga gardiner och en lite lättare matta på golvet.

Jag var också uppe på Naturum i går, och tittade på den konstutställning som visas. Jag var inbjuden av Ehab Hameed, killen som ritade av mig. Han ställde ut 2 konstverk. Det ena var en bild på Maria med Jesusbarnet gjort med glödpenna och små,små streck. Jättefin! Det andra konstverket var smala svarta pappbitar med hål i. Pappbitarna var resta på ett speciellt sätt och när man stod på ett markerat ställe en bit bort då såg man Zlatans ansikte i 3D. Riktigt häftigt. Han är verkligen duktig.
  • "En konstnär är ingenting utan gåvan men gåvan är ingenting utan arbete." Émile Zola 1840 - 1902. Fransk författare.
Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Bra gjort Ingrid för "din" familj på hotellet! Nånting att ta efter för många flera att ha sina egna vänfamiljer bland de som kommer nya

    SvaraRadera