tisdag 31 maj 2016

Glädje och sorg

I höstas så grävde jag och maken upp en rabatt och jag bestämde mig för att bara ha blå och vita växter i den. Nu när det börjar hända saker ute i naturen, så får vi se om jag lyckats. I går så blommade i alla fall 2 av de vita blommorna det var Jätterams och vitt Löjtnantshjärta. Sen har de vita julrosorna blommat över och de vita tulpanerna är på väg att ta slut.

I dag blev det en rens och klippdag i det varma vädret. 2 rabatter är nu klara och det börjar se skapligt ut. Så länge det varar. Jag köpte en Dillpion från Danmark för ett par år sedan och i år så blommar den så fint. Man blir riktigt glad när man ser den.

Tyvärr så är det - trots glädjen över sol och blommor - en sorglig dag. Vår granne och vän avled natten till idag. Mycket sorgligt men ganska så väntat eftersom hon hade obotlig cancer. Vila i frid Britta!
  • "Det finns bot mot allt - utom döden." Ordspråk från Skottland
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar