måndag 16 maj 2016

Kyligt - igen

Maken är i Tibble och jobbar och jag går hemma och fryser. Jodå, jag eldar i vedspisen så nu känns det riktigt skönt.
Jag har precis lämnat in en annons till Magasinet. Jag tänker ha loppis den 28 maj. Det är mycket annan den dagen också. Svärfar fyller år och "min" väntjänstgrupp ska hjälpa till på andakten uppe på Björkbacken. Den får jag byta bort med någon och svärfar kan vi gratulera en annan dag.
Min mamma skulle ha fyllt år också samma dag men eftersom hon finns i himlen, så får jag tänka på henne lite extra istället.
Jag har hängt ut vinterkläderna på vädring och tagit fram sommarkläderna som jag passar på att gå igenom. Lite ironiskt med tanke på dagens temperatur - 8 grader, men det ska ju göras. Jag ska ha en del kläder med på  Loppiset så då vill jag kolla att allt är helt och rent innan jag hänger ut det.

Jag ska också ha plantor till försäljning men dom står i växthuset. Tyvärr har tillväxten inte varit så där väldigt stor på grund av kylan, men det blir nog fart bara temperaturen stiger några grader.
  • "Det går en ängel kring vårt hus, hon bär på två förgyllda ljus. En bok hon bär uti sin hand, så somna vi i Jesu namn."  Efter den Heliga Birgitta 1303 - 1373.

2 kommentarer:

  1. Du vet väl om att Alvik har byloppis samma dag!!!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är medvetet lagt samma dag. Det har varit så de senaste åren. Då kan folk åka runt och titta.
    Jag tror att det är någon mer från Almo som också har samma dag.

    SvaraRadera