onsdag 4 maj 2016

Trädgårdsdag

Trädgårdsdag! Vad glad man blir när det går att vara utomhus utan tjock jacka och mössa.
Jag har planterat om mina tomater - i alla fall de flesta - och satt ut dom i växthuset. Den stora pelargonen från Grekland har fått flytta ut till verandan. En liten bit på väg. Den är så skör i grenarna nu när den stått inomhus så den måste vänja sig så sakteliga. Vattnas regelbundet och pysslas om.
Oliv, Rosmarin och Pelargon
Mitt fina lejonhuvud fick komma upp idag
Bilder från växthuset

Jag planterade gul lök och röd lök för nu var temperaturen i landet 15 grader. Nu kan jag ta det lugnt ett tag med trädgårdsarbete och försöka koncentrera mig på några rum inomhus.

Sotarn var här och inspekterade och vi fick med beröm godkänt. Det känns ju skönt.

Lite senare i eftermiddag ska jag åka upp till hotellet och lämna lite babyblöjor och ett mjukisdjur till lilla Rittal. Baroa´a och Ehab får dela på lite jordgubbar och melon. En liten guldkant på den ganska så trista vistelsen däruppe.
  • "Charm är att få svaret ja fast man inte ställt någon fråga." Albert Camus 1913 - 1916. Fransk författare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar