onsdag 18 maj 2016

Glasögon

Jag har bestämt mig för att prova med progressiva glasögon igen. Jag har haft det en gång tidigare, för ca. 10 år sedan. Då kändes det inte så bra men jag hoppas att det ska vara bättre den här gången.
Jag var till Borlänge och Specsavers i dag på förmiddagen och provade ut glasen. Nu dröjer det till i början av juni tills jag får hämta dom. Spännande.
När jag ändå var i Borlänge så passade jag på att gå in på det "nya" gubbdagiset - Biltema. Vi behövde en varmluftspistol och det hade dom där. Vår gamla fina ytterdörr börjar på att bli ful i färgen. Den vetter ju rakt mot söder så solen tar hårt på färgen. Nu har vi fått tips av en målare här i byn så vi ska försöka att göra rätt.
Ett besök in på Blomsterlandet hör ju till men det blev inte så mycket denna gång. Några småpetunior till en låda, det var allt.

Nu ska jag snart göra mig i ordning för lite fest.  Alla vi som är med i kyrkans frivillig-grupper, är nämligen bjudna på mat i Prästgården som tack för vårt engagemang. Det ska bli riktigt trevligt.
  • "Innan du överväger vad du ska äta och dricka, bör du överväga vem du ska äta och dricka med." Epikuros  341 f.Kr - 270 f.Kr. Grekisk filosof
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar