torsdag 12 maj 2016

Småkyligt

Fortfarande kalla nätter och morgnar men härliga dagar med sol. I dag var det Tibble som stod på schemat men också tandläkarbesök. På morgonen var det maken och på eftermiddagen var det jag.
Inte speciellt trevliga besök men så länge man är felfri så går det väl an. Notan för ett besök är inte heller så trevlig. 1300 kronor för undersökning och borttagning av tandsten.
De sista plantorna har nu blivit omplanterade men eftersom det är så kallt på nätterna så får de trängas i växthuset med frostvakten på. Åtminstone ett tag till.

Mötet angående markavtal igår var sådär. Jag tror att jag blivit lite allergisk mot möten efter mina år i kommunalpolitiken. Speciellt möten där det "tjafsas". Jag skrev på vårt markavtal och åkte hem till lugnet i Hansgården. Nu väntar vi på att det ska komma  någon hem och titta på bästa placeringen inne i huset.
 
  • "Möten är oumbärliga när du inte vill göra någonting." John Kenneth Galbraith 1908 - 2006. Kanadensisk-amerikansk nationalekonom, författare och politisk debattör.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar