måndag 30 december 2013

Solen

Jag var in till Leksand en sväng på förmiddagen, och kunde inte låta bli att stanna strax före Räcksel-backarna för att ta det här kortet. Det var blankis och solen sken så fint bort mot Siljansnäs. Vackert!

Tidigare fick vi ju avslag på vår överklagan, från Domkapitlet i ärendet med Siljansnäs prästgård. Nu har vi gjort ytterligare ett överklagande - till Svenska kyrkans Överklagandenämnd. Vi fortsätter alltså som med en dåres envishet för nu kan man ju undra var notan ska sluta på eftersom det ganska omedelbart efter byggstarten uppdagades att man måste spränga under prästgården för att kunna få plats med ventilationen!?!? Hade man inte tänkt på den tidigare? Och i så fall varför hade man inte planerat in den i kåken? Men då hade utrymmet för verksamhet blivit ännu mindre förstås. Nu blev det visst rejält med sprängning eftersom huset står direkt på berget. Dyrt!

Jag fick ett brev från Svenska kyrkan där de skriver att jag blivit vald till ledamot i församlingsrådet i Siljansnäs. Jag hade sagt att jag inte ville  vara med på nån lista, men ingen hade visst lyssnat. På ett sätt så känns det som jag fått Siljansnäsbornas förtroende eftersom det är dom som satt upp mig på listan, så jag tackade ja. Det får väl bli en mandatperiod då.


  • "När en film gör succé är det affär, om den inte gör succé, är det konst." Carlo Ponti 1912 - 2007. Italiensk filmproducent.
Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Vad fint att du kom med i församlingsrådet. Där har du verkligen din plats, Ingrid. Konstigt bara att du bara fick ett brev med infon. Mycket underlig behandling av ett så viktigt ärende. Lycka till i uppgiften!

    SvaraRadera